שם:
טל':
אימייל:
 

סוגי זכוכיות לעיצוב הבית

זכוכית משמשת לעיצוב לא מעט מוקדים בבית: דלתות הארון, הוויטרינות, החלונות וכמובן – מראות. בעוד האחרונות משמשות לקוסמטיקה וטיפוח, יתר הזכוכיות משמשות להגנה על הבית או ארונות הבית, ולכן בחירת הזכוכית המתאימה למשימות אלו מצריכה דיון מעמיק בו נסקור סוגים של זכוכיות המקובלות לשימוש ביתי, ונסיק מי מהן תתאים לכל אביזר ביתי.
 
זכוכית מחוסמת
 
עיצוב זכוכית מחוסמת נדרשת להגנה על המבנה מפגיעות פיזיות ועל כן מקובלת לשימוש למטרות הבאות:
 
* ויטרינות של חצרות בתים וחנויות.
 
* חלונות ביישובי קו עימות.
 
* ריצוף זכוכיתי קשיח הזקוק ליציבה חזקה לטווח הארוך.
 
זכוכית סטנדרטית
 
זכוכית חד שכבתית המשמשת עבור חלונות של מבנים חסכניים. נהוג להשתמש בה כאשר צריך להתאים חלונות למבנים של בנייה קלה, קרוונים, ומבנים ארעיים. ברוב המבנים הקבועים – משתמשים הדיירים בזכוכיות מעט יותר חזקות. אם בכל זאת ייעשה שימוש בזכוכית כזו בבית ממוצע ומעלה – זה בדרך כלל יקרה בתחומים עם רמת סיכון מופחתת לשבירה או תאונה כגון מזנונים וארונות פנים.
 
זכוכית מבודדת
 
זכוכית דו שכבתית עם ואקום בין שכבה אחת למשנתה, או אוויר רגיל. האפקט הדו שכבתי יוצר בידוד אקוסטי מפני רעשים. הזכוכית נדרשת לשימוש עבור חלונות של בניינים שנבנים ברחוב סואן, וכן מקומות בהם האקוסטיקה חשובה בשביל המקצוע: אולפנים, חדרי סאונד, חדרי צילום וכד'.
 
זכוכית עם אפקט מראה
 
זכוכית בה קיימת השתקפות. משתמשים בה בעיקר אם מעוניינים להקים קיר זכוכית או קיר פרופיל בלגי בקדמת הבית, ולא מעוניינים כי עוברים ושבים יציצו פנימה. הולך הרגל שינסה להציץ ייתקל בבבואה של עצמו במקום לראות מה קורה בפנים הבית. לעומת זאת, אם אתם תציצו מן הזכוכית החוצה תוכלו לראות כרגיל את הנוף המשתקף.
 
זכוכית רשת
 
מקרה פרטי של זכוכית מבודדת, אשר בו יש בין 2 הפלטות רשת ברזל. מטרת רשת הברזל היא מניעת התפזרות שברי הזכוכית במקרה של שבירה. משתמשים בה במקומות ציבוריים או במקומות בהם זקוקים להגנה כמו של זכוכית מחוסמת, אך מעוניינים בעיצוב שונה של זכוכית החלון.
 
זכוכית צבעונית
 
זכוכית בעלת מרקם צבעים עשיר המשמשת למניעת חדירת קרני שמש. היא באה לידי ביטוי כאשר האדריכל מתכנן בית שחלונותיו צופים ישירות לכיוון השמש, ובכך הוא יוצר בית בו יש הגנה מספקת מקרני שמש ומנגד – הפצת אור ברמה מספקת בגו הבניין או הבית.